Ja precis.

Det var det jag hade igår, en sommar-vardags-måndag. Med jobb och så. Jag och mannen hade perfekta uppladdningen för jobbpasset, ett tabatapass ute på gräsmattan som gjorde cykelturen till jobbet halvt oskön och idag kommer det såklart vara ännu värre. Medan jag sticker iväg på jobbet kanske du vill prova på passet:

Tabata, för tusan! 

Intervall 1 (8*20 sek. med 10 sek. vila emellan. En intervall = sammanlagt 4 minuter.)

  • Burpees (utan armhävning)
  • Ryggklapp (klappa framför huvudet, klappa bakom rumpan)

Intervall 2

  • Utfall (med det bakre benet på en höjd. Du hinner med andra ord 2*20/ben.)
  • Armhävningar (med benlyft, OM du vill, annars gör du vanliga)

Intervall 3

  • Grodhopp (brett isär med fötterna och Hoppaaa! :D)
  • Dips

Intervall 4

  • Utfallshopp
  • Rumplyft (HÄR kan du kika på den övning!)

 

Kör först ett varv precis som jag skrivit ut nu, sedan kör du bara ett halvt varv på allting, som en final.

Passet blir alltså totalt 24 minuter långt!

 

 

Lycka till, kör hårt! 🙂

IMG_2716dfgdgdg

 

Jag och mannen använde våra ärtgröna stolar som dips-vänner, varför se hinder till träningen när det finns så många möjligheter? Just Do it.

HA EN FIN TISDAG!

KRAM/lillafrun